Egen saft!

Egen saft!

Jag kom på hur man gör sockerfri saft när jag skulle ha i bär i min yoghurt en morgon. Ta valfritt rött bär, lite vatten och micra dem i en skål tills de har tinat. (Man får ha koll och röra om ibland.) När det är klart så lägger man ner allt i en sil, mosar bären och låter allt svalna. (Ha en djup tallrik under.) Sedan tar man spadet som blir kvar, häller det i botten av ett glas och fyller på med kallt vatten. Bärmoset hamnar såklart i min yoghurt som sylt. Senast gjorde jag jordgubbssaft.

Lämna en kommentar

